| Afrika Norvégiáért | videó | Szokatlan jótéknyági felhívás | https://www.youtube.com/watch?v=5uDZgEWOWz0&t=126s&ab_channel=AnthropolisEgyes%C3%Bclet | 4 perc | médiatudatosság, kritikai gondolkodás |
| Szorongás, gyász, bűntudat, tehetetlenség – a klímaváltozás érzelmi hatásai | cikk | A klímaváltozás nemcsak a környezetünkben, hanem pszichológiailag is hat ránk: van, akit a szorongás érint, más bűntudatot vagy reménytelenséget, tehetetlenséget érezhet, de megjelenhet a gyász is. | https://mindsetpszichologia.hu/szorongas-gyasz-buntudat-tehetetlenseg-a-klimavaltozas-erzelmi-hatasai | | klímaváltozás |
| Mi a különbség a globális felmelegedés és a klímaváltozás között? | cikk | A National Geographic mahazin cikkje | https://ng.24.hu/fold/2022/12/30/mi-a-kulonbseg-a-globalis-felmelegedes-es-a-klimavaltozas-kozott/ | | klímaváltozás |
| Globális felmelegedés vs klímaválság | tanulmány | A Föld Napja alapítvány közérthető összefoglalója a témáról | https://fna.hu/vilagfigyelo/eghajlatvaltozas | | klímaváltozás |
| Rám is számíthattok | tanári kézikönyv | Workshop
globális állampolgároknak | https://drive.google.com/file/d/1sANl6JZLjWsQwXZJcK1GqTGkT_cdnp33/view | 80 oldal | klímaváltozás, globális nevelés, kritikai gondolkodás, aktív globális állampolgárság |
| Globális Nevelés tudásbázis | honlap | Forrásmunkák, tudástár, fogalmi magyarázatok, oktatási anyagok és a globális neveléssel foglalkozó szervezetek kínálata | https://globnev.hu/ | | globális nevelés |
| Beszélgeté Zöldi Blankával, a Lakmusz főszerkesztőjével | videó | Az álhírek terjedéséről, a hírhamisítás módszereiről, a felismerés fontosságáról beszélet Zöldi Blankával Friderikusz Sándor | https://www.youtube.com/watch?v=YJAh0K4bijQ&ab_channel=FriderikuszPodcast | 87 perc | médiaműveltség, tényellenőrzés, aktív globális állampolgárság |
| Trollok, álhírek, kamufotók – hogy védekezhetsz a dezinformáció ellen? | videó | Szemléletformáló kisfilm az interneten terjedő álhírek és befolyásolások kiszűréséről | https://www.youtube.com/watch?v=32dkjMU1h9Y&t=3s&ab_channel=HVGVide%C3%B3 | 7 perc | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Alapvető tényellenőrzési technikák | módszertan | Szeretné megtanulni, hogyan ellenőrizze az információkat az interneten? Hogyan ismerheti fel a manipulált képeket? Íme, hat videóban néhány technika, amelyet az AFP tényellenőrzői alkalmaznak. | https://www.hdmo.eu/ismerje-meg-az-alapveto-tenyellenorzesi-technikakat/?lang=hu | | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Hogyan küzdjünk a dezinformáció ellen? | módszertan | Útmutató a dezinformáció felismerésére és kezelésére | https://politicalcapital.hu/pc-admin/source/documents/dezinfo_guide_rovid_hun_20181123.pdf | | médiaműveltség, tényellenőrzés, aktív globális állampolgárság |
| Összeesküvés-elméletek és álhírek | kutatás | A Political Capital 2010 óta foglalkozik az összeesküvés-elméletek kutatásával, valamint az álhírek, a dezinformációk és általában a post-truth jelenség elleni küzdelemmel. | https://politicalcapital.hu/osszeeskuves-elmeletek_es_alhirek.php | | médiaműveltség, tényellenőrzés, aktív globális állampolgárság |
| Idea Alapítvány | képzés | Tanári és iskolai képzések a tudatos méidahasználatról | https://ideaalapitvany.hu/ | | médiaműveltség |
| Mértél: Médiaelemző Műhely | honlap | A Mérték küldetése, hogy hozzájáruljon a médiaszabadság erősítéséhez. Tevékenységével olyan médiarendszer és nyilvánosság megteremtéséhez akar hozzájárulni, amely a magyar társadalom minden tagjának egyenlő jogot biztosít véleménye kifejezésére, és amelyben mindenkinek egyenlő esélye van arra, hogy minden tényt és álláspontot megismerjen, és értő módon befogadjon. | https://mertek.eu/ | | médiaműveltség |
| Magyar Digitális Média Obszervatórium (Lakmusz-HDMO) | honlap | A Lakmusz-HDMO projekt keretében hat autonóm szervezet dolgozik együtt a médiatudatosság erősítésében, a dezinformáció kiszűrésének módszertanain és kutatáson | https://www.hdmo.eu/ | | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Lakmusz: tényellenőrző portál | honlap | A 444 online napilap mellett működő tényellenőrző szerkesztőség | https://www.lakmusz.hu/gyakran-ismetelt-kerdesek/ | | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Detekto: álhírek felismerése gyerekeknek | tananyag | Magyarázó videókat, interaktív feladatokat is tartalmaz az Idea Alapítvány által fejlesztett tananyag, amellyel a hamis információk felismerését, ellenőrzését és értelmezését lehet gyakorolni a | https://detekto.hu/ | | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Telex tényellenőrzés módszertan | módszertan | A Telex online napilap tényellenőrzési módszertanának bemutatása | https://telex.hu/dokumentum/telex-tenyellenorzes-modszertan | | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Segíthetnek-e rajtunk a tények ebben az őrült világban? | cikk | Elemzés Åsa Wikforss: Alternatív tényak - A tudás és ellenségei című kötetéről | https://qubit.hu/2021/12/03/segithetnek-e-rajtunk-a-tenyek-ebben-az-orult-vilagban | | médiaműveltség, tényellenőrzés |
| Iskolák a változásért | tanári kézikönyv | Globális felelősségvállalás
tantárgyi keretek között | https://drive.google.com/file/d/1n0K9bP2Hqocq81s0EwB8BNf-kXKcAIwL/view | 213 oldal | klímaváltozás, globális nevelés, kritikai gondolkodás, aktív globális állampolgárság |
| Same World – Jó gyakorlatok a világ minden tájáról | tanári kézikönyv | A könyv olyan jó gyakorlatokat gyűjtött össze, melyek a klímaváltozásról, a környezeti migrációról és a környezeti igazságosságról szólnak | https://issuu.com/artemisszio98/docs/sameworldcompendiumhun | 100 oldal | klímaváltozás, globális nevelés, kritikai gondolkodás, aktív globális állampolgárság |
| Same World – oktatási készlet | tanári kézikönyv | átfogó pedagógiai segédanyag, ami segít bevinni a környezeti és társadalmi témákat az iskolába. | https://issuu.com/artemisszio98/docs/sameworld__edu-kit_hun__2_ | 432 oldal | klímaváltozás, globális nevelés, kritikai gondolkodás, aktív globális állampolgárság |
| Globalizáció és környezet | tanulmány | A Magyar Természetvédők Szövetsége kiadványa (írta és szerkesztette: Fidrich Róbert) | https://drive.google.com/file/d/1sANl6JZLjWsQwXZJcK1GqTGkT_cdnp33/view | | globális nevelés, klímaváltozás |
| Oktatási segédlet a méltányos kereskedelem tanításához | tanári kézikönyv | Segédanyag a fair trade, azaz a méltányos kereskedelem közoktatásba való beillesztéséhez | https://drive.google.com/file/d/1PZFMKu1yAvanpvtZIy_ETKSBzP3mJt1o/view | 152 oldal | globális nevelés, kritikai gondolkodás, aktív globális állampolgárság |
| Zöld Föld haladóknak – tankönyv | tankönyv | Fenntarthatósági tankönyv 9-10. osztályos középisklás diákok számára | https://drive.google.com/file/d/14JxcOOStLX3y2nnd5ZBVNja-HC8d_R08/view | 258 oldal | globális nevelés, klímaváltozás |
| Zöld Föld – tankönyv | tankönyv | Fenntarthatósági tankönyv 9-10. osztályos diákok számára | https://drive.google.com/file/d/14eF7hmgQgpONdlkAPhxEcjjXXhZstuF8/view | 173 oldal | globális nevelés, klímaváltozás |
| Pörgesd meg a földgömböt! | tankönyv | Tananyag az igazságos és fenntartható jövőért | https://drive.google.com/file/d/1IskpYxDStL1D8JvFnilH7Q_oqzoB_eD0/view | 80 oldal | globális nevelés, klímaváltozás |
| Globális tanár – 1. szint | tanári kézikönyv | Hasznos útmutató és gyakorlati kézikönyv a globális nevelés módszerének gyakorlatba lavó ültetéséhez | https://drive.google.com/file/d/1WxUFjPjIhHwwS_skJxE7q4hxxkuCNKgc/view | 54 oldal | globbális nevelés, kritikai gondolkodás |
| Klímavédelmi útmutató | tanári kézikönyv | Ez a klímavédelmi útmutató azt járja körül, hogy az oktatók hogyan segíthetnek a fiataloknak a kritikai gondolkodásban és abban, hogy előremutató válaszokat adjanak az emberiség sokak szerint egyik legnagyobb jelenkori kihívására: a klímaválságra. | http://anthropolis.hu/anthropolis/wp-content/uploads/2022/01/HU-Guide-I-CAN-2021-final.pdf | 61 oldal | klímaváltozás, globális nevelés, kritikai gondolkodás, aktív globális állampolgárság |